خانه » آموزش سایه چشم برای مبتدی ها
آموزش-سایه-چشم-برای-مبتدی-ها
آموزش-سایه-چشم-برای-مبتدی-ها
پوست ، مو و زیبایی

آموزش سایه چشم برای مبتدی ها

Sending
User Review
0 (0 votes)

همه ما آرزو داریم قبل از ورود به یک جشن مهم مانند عروسی، تولد، نامزدی، عقد، بله برون و غیره، خودمان بتوانیم با خودآرایی چهره جذاب‌تری داشته باشیم. اما واقعیت این است که برخی از امور آرایشی مانند اینکه چگونه سایه چشم بزنیم ؟ کار آسانی نیست.

به همین دلیل مجبوریم قبل از حضور در مراسم جشن با رزرو آرایشگاه، چهره خود را به دست میکاپ آرتیست ماهر سپرده و به نظر و سلیقه او اعتماد کنیم. اما چه خوب می‌شد اگر به‌تنهایی می‌توانستیم پروسه آرایش چشم را شخصاً انجام دهیم.

سایه‌های جذاب چشم

وارد مغازه‌های آرایشی که می‌شوید پلت‌های سایه در میان سایر لوازم آرایشی برای چشم، به‌قدری جذاب و چشم نواز هستند که توجه شما را قبل از هر چیز به‌خود جلب می‌کنند. در نگاه اول تمایل دارید تا یک پلت زیبای آرایشی را تهیه کنید. اما بعد از گذشت چند دقیقه و فکر کردن به این موضوع که چطور می‌توان یک آرایش جذاب داشت، بدون شک از این تصمیم منصرف خواهید شد.

انجام سایه چشم در منزل اصلا کار سختی نیست؛ اما تا زمانی که آن را انجام نداده‌اید، برای شما غیرممکن به نظر می‌رسد. ما در این مطلب قصد داریم تا با آموزش سایه چشم برای مبتدی ها ، آن را به‌سادگی شرح دهیم تا در انتها شما بتوانید برای خود یک آرایش چشم ساده و جذاب انجام دهید و از آن لذت ببرید.

آموزش-سایه-چشم-ساده
آموزش-سایه-چشم-ساده

آموزش سایه چشم ساده

انجام آموزش سایه چشم برای مبتدی ها ، به لوازم ساده‌ای نیاز دارد. یک براش تخت، یک براش گرد، مداد چشم سفید و مشکی، پلت سایه چشم مورد نظر شما، پرایمر چشم یا کانسیلر و کرم مرطوب‌کننده، لوازمی هستند که در این آموزش ساده به آنها نیاز خواهید داشت.

 مرحله اول

در مرحله اول از آموزش سایه چشم ساده ، بهتر است به شما گوشزد کنیم که باید سایه چشم اصل تهیه کنید. چرا که سایه‌های چشم بدلیل استفاده بر روی پوست نازک و حساس پشت پلک، باید از مواد خوب و مناسبی تهیه شده باشند.

حالا لازم است که برای زیرسازی در آموزش سایه چشم ساده ، صورت خود را شسته و چربی‌ها را از روی سطح پوست پاک کنید. اطراف چشم یک کرم مرطوب‌کننده یا کرم مخصوص دور چشم بزنید و با ضربه‌های آهسته به‌وسیله انگشت میانی دست، کمک کنید تا این کرم جذب پوست اطراف چشم شما شود. این عمل کمک می‌کند تا کرم، پوست شما را آبرسانی کرده و سایه چشم بر روی پوست شما به زیبایی هرچه‌تمام‌تر قرار بگیرد.

مرحله دوم

در گام دوم از آموزش طرز سایه زدن چشم ، شما باید پشت پلک را به‌وسیله پرایمر چشم یا کانسیلر زیرسازی کنید. این کار کمک می‌کند تا سایه چشم ماندگار شده و به‌واسطه چروک‌های پشت پلک، سایه خراب نشود. مقدار لازم از کانسیلر یا پرایمر را برداشته و آن را به پشت پلک بزنید.

سپس با یک اسفنج یا بیوتی بلندر تخم‌مرغی که از قبل کمی مرطوب شده این کرم را پشت پلک پخش کنید. بعد از اتمام کار پیشنهاد می‌کنیم از پودر فیکس یا اسپری فیکس استفاده کنید. بعدازاین مرحله برای پاک‌شدن پودر فیکس اضافه با یک براش سبک به‌آرامی به پشت پلک ضربه بزنید تا ذرات اضافی پودر فیکس یا پودر بیک شما بریزند.

مرحله سوم

این مرحله در آموزش سایه چشم ساده ، اهمیت زیادی دارد. شما باید رنگ دلخواه خود برای سایه را انتخاب کنید. البته در نظر بگیرید که قرار است این آرایش برای چه مهمانی انتخاب شود. یک دورهمی دوستانه، یک عروسی مجلل یا یک آرایش روزانه برای فعالیت‌های معمول شما!

بهتر است انتخاب شما برای سایه چشم 3 رنگ باشد؛ سفید یا کرم و دو رنگ دیگر از یک طیف با درجه روشنی کم و زیاد. برای مثال قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای تیره یا صورتی کم‌رنگ و صورتی پررنگ. یکی از اصول مهم که باید در آموزش سایه چشم برای مبتدی ها آن را رعایت کنید این است که گوشه چشم همیشه باید روشن باشد.

در طرز سایه زدن چشم هرچه به قسمت‌های خارجی چشم نزدیک می‌شوید، باید از رنگ‌های تیره و گرم استفاده کنید. بعد از انتخاب رنگ‌ها بهتر است به یک مکان که نور کافی دارد بروید و وسایل خود را آماده در مقابل خود قرار دهید.

در-طرز-سایه-زدن-چشم-هرچه-به-قسمت‌های-خارجی-چشم
در-طرز-سایه-زدن-چشم-هرچه-به-قسمت‌های-خارجی-چشم

مرحله چهارم

در این گام از آموزش سایه چشم برای مبتدی ها ، نوبت به اولین رنگ می‌رسد. براش تخت خود را بردارید سایه کم‌رنگ را پشت پلک خود بزنید و مقداری از آن را در قسمت چین پلک قرار دهید. همه ما چین پلک داریم که البته ممکن است برای برخی از افراد گود و فرورفته و برای بقیه برجسته باشد.

این رنگ در قسمت چین پلک استفاده می‌شود و بهتر است که براش خود را به شکل رفت و برگشتی حرکت دهید. بعد از آن به گوشه خارجی پلک خواهید رسید. براش را نزدیک خط مژه ببرید، به‌گونه‌ای که حرف V انگلیسی در گوشه خارجی پلک شما قابل‌دیدن باشد.

براش-را-نزدیک-خط-مژه-ببرید
براش-را-نزدیک-خط-مژه-ببرید

 مرحله پنجم

در این مرحله از یک براش با سر گرد استفاده کرده و دقت کنید که تمیز باشد. با این براش باید سایه چشم خود را فید یا محو کنید. براش گرد به شما کمک می‌کند تا سایه چشم به‌خوبی پشت پلک پخش شود و به‌صورت یک خط باقی نماند.

بعد از اینکه در طرز سایه زدن چشم ، سایه فید شد با براش سرتخت رنگ تیره را در قسمت گوشه خارجی پلک بزنید. تصور کنید قرار است خط چشم بکشید. سایه را مانند یک خط صاف روی گوشی خارجی پلک بکشید و سعی کنید که به خط مژه نزدیک باشد.

اگر سایه بالا رفت، اشکالی ندارد. بعد از پخش سایه تیره با براش گرد، 2 رنگ را با هم به‌خوبی ترکیب کنید. براش گرد را به نرمی در گوشه خارجی پلک بکشید و تلاش کنید تا با رنگ زیرین خود ترکیب شود.

مرحله ششم

در این مرحله از آموزش چگونه سایه چشم بزنیم ؟ به رنگ کرم یا سفید می‌رسیم. یک براش کوچک و تمیز انتخاب کنید، سپس رنگ سفید یا کرم را در قسمت داخلی پلک بزنید. سعی کنید که براش را تا اواسط پلک حرکت دهید تا سایه پخش شود.

دقت کنید که این رنگ با سایر رنگ‌ها تداخل پیدا نکند. فقط در قسمت داخلی پلک درست بر روی برآمدگی پلک قرار بگیرد. بعد از آن براش گرد و تمیزی را برداشته و مرز بین سایه‌های تیره و روشن را محو یا فید کنید.

برای این کار براش را به نرمی از چپ به راست بر روی مرز دو سایه بکشید. حسن‌ختام آرایش ساده یک مداد چشم سفید یا مشکی است. اگر چشمانی گرد و درشت دارید مداد مشکی و اگر چشمان ریزی دارید، مداد سفید را در قسمت داخلی چشم خود به‌آرامی بکشید.

سخن آخر

بدون شک در این آموزش اصولی، یاد گرفتید که چگونه سایه چشم بزنیم ؟ در ابتدا تا زمانی که این کار را امتحان نکرده‌اید، شاید کمی سخت به نظر برسد. اما به شما قول می‌دهیم که بعد از یک، 2 و حتی 3 بار امتحان‌کردن، دست شما در کشیدن سایه چشم روان و حرفه‌ای خواهد شد.

باز هم تأکید می‌کنیم که حتما سعی کرده از محصولات اصل و باکیفیت استفاده کنید. پوست اطراف چشم‌ها و پلک شما به‌شدت نازک و حساس است. پس دقت کنید با انتخاب محصولات بی‌کیفیت و نامرغوب به پوست خود صدمه‌ای وارد نکنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازنین
نازنین
1 سال قبل

البته فقط بلد بودن سایه چشم زدن مهم نیست
داشتن ی پالت سایه چشم خوب هم مهمه

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x