خانه » زمان تشکیل ساک حاملگی چه موقعی است ؟
زمان تشکیل ساک حاملگی
زمان تشکیل ساک حاملگی
فرزند و والدین

زمان تشکیل ساک حاملگی چه موقعی است ؟

Sending
User Review
0 (0 votes)

زمان تشکیل ساک حاملگی

زمان تشکیل ساک حاملگی یا gestational sac تقریباً از هفته ی چهارم بارداری است. ساک حاملگی تا هفته ی نهم بارداری به رشد خود ادامه می دهد و تقریباً روزی یک میلی متر به قطر آن افزوده می شود. یعنی در سن چهار هفته و یک روزگی اندازه ساک حاملگی یک میلی متر و در چهار هفته و دو روز، اندازه آن دو میلی متر است و به همین ترتیب روزانه یک میلیمتر به اندازه ی آن افزوده می شود. اندازه ی ساک حاملگی می تواند مدت زمان بارداری را نیز به خوبی مشخص کند. ساک حاملگی را معمولاً در سونوگرافی های هفته ی پنجم دوران بارداری مشاهده می کنند.

 

کیسه یا ساک حاملگی اولین نشانه بارداری

کیسه حاملگی اولین نشانه از بارداری است که در بین هفته سوم تا پنجم با قطر چند میلی متر در سونوگرافی دیده می شود. این ساک حاملگی بدون جنین نیز می تواند باشد که اصطلاحاً به آن ساک حاملگی پوچ گفته می شود.

 

علامت ساک حاملگی عادی

یک ساک حاملگی عادی در موقعیت مرکزی عادی قرار دارد و در اندومتریوم لانه گزینی کرده است نه داخل حفره ی رحم. در زمان حدود هفته پنج و نیم، یک کیسه ی زرده درون ساک حاملگی دیده می شود.

 

زمان تشکیل و زمان رویت ساک حاملگی

لازم است بدانید که در ماه های اولیه بارداری سونوگرافی ترانس واژینال نتایج دقیق تری نسبت به سونوگرافی شکمی نشان می دهند. بنا بریان در اینجا از نتایج سونوگرافی ترانس واژینال صحبت خواهیم کرد.

سونوگرافی ترانس واژینال در هفته پنج بارداری قادر به رویت ساک حاملگی است. البته این ساک ممکن است در هفته سوم نیز دیده شود. پس زمان تشکیل ساک چند روز قبل از رویت آن اتفاق افتاده و زمانی که قطر ساک به 2 تا 3 میلی متر برسد توسط سونوگرافی قابل رویت خواهد بود.

 

دیده نشدن ساک حاملگی در هفته پنجم بارداری به چه معنی است ؟

اگر از زمان آخرین عادت ماهانه 5 هفته بگذرد و در صورت عدم اندازه گیری هورمون بتا hCG می توان این حدس را زد که بارداری از همان ابتدای اتمام دوره ماهیانه آغاز نشده و ممکنه است در هفته های بعدی رخ داده باشد. در این وضعیتت معمولاً پزشک متخصص از شما می خواهد که چند روز یا هفته ای دیگر صبر کنید تا سونوگرافی بار دیگری انجام شود.

اما اگر آزمایش هورمونی انجام شده باشد و مقدار هورمون بتا hCG بالا باشد و حاملگی را تایید کند، پزشک احتمال بارداری خارج رحمی را در نظر خواهد گرفت. همچنین احتمال سقط و یا عدم پیشرفت حاملگی پیش از تشکیل ساک نیز برای مادران باردار وجود دارد.

سطح هورمون بتا hCG در زمان تشکیل ساک حاملگی بیش از 1800 mUI/ml می شود.

 

منبع
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x