خانه » مضرات بوتاکس چیست و چرا تزریق بوتاکس کار خوبی نیست
مضرات بوتاکس
مضرات بوتاکس
پوست ، مو و زیبایی

مضرات بوتاکس چیست و چرا تزریق بوتاکس کار خوبی نیست

Sending
User Review
0 (0 votes)

مضرات بوتاکس

بسیاری از مضرات بوتاکس از جمله عفونت، التهاب، قرمزی، خونریزی و کبودی، واکنش های آلرژی شدید که عبارتند از خارش، مشکلات تنفسی، آسم، بثورات، قرمزی چشم، سرگیجه و ضعف بر افراد پوشیده نیست. علاوه بر خطرات سلامتی ذکر شده، دلایل متعدد دیگری وجود دارد که باعث می شود بوتاکس ایده ی خوبی برای انجام دادن نباشد.

 

هزینه بوتاکس

هزینه بوتاکس گران است و از آنجایی که یک روش زیبایی محسوب می شود تحت پوشش بیمه نیست و تمام هزینه ها را باید شخص متقاضی بوتاکس خودش پرداخت کند. البته گاهی مواد بوتاکس ارزان قیمت نیز در بازار وجود دارند و توسط افراد غیر متخصص تزریق می شوند و ممکن است عوارض نا مطلوب جبران ناپذیری را برای زیبایی چهره ی فرد و سلامتی وی ایجاد کنند. تبات عوارض را نیز باید از جمله هزینه بوتاکس به حساب آورد.

 

نیاز به تمدید بوتاکس

در بهترین حالت تزریق و با استفاده از بهترین مواد بوتاکس، اثر تزریق موقت خواهد بود. این مساله یکی از مهمترین مضرات بوتاکس است چون شما برای بهره مند شدن از تاثیرات زیبایی باید به طور پیوسته سم بوتولینوم را به پوست خود تزریق کنید.

ممکن است افراد سال خورده پس از یک بار تزریق از ادامه ی اینکار به خاطر مضرات بوتاکس منصرف شوند. اما تبعات این کار برای افراد جوان تر آزار دهنده است. به خصوص اگر دچار آن دسته از عوارض بوتاکس شوند که سلامتی را به خطر می اندازند.

 

فلج کردن عضلات صورت

فلج شدن عضلات صورت یکی از مضرات بوتاکس است که می تواند بر روابط فردی و اجتماعی تأثیر ناخوشایندی داشته باشد. زیرا با فلج شدن عضلات صورت امکان بیان احساسات از فرد سلب می شود. وی نمی تواند اخم کند یا به درستی لبخند بزند و تنها می تواند چهره ای سرد و بی روح را برای دیگران به نمایش بگذارد.

با توجه به ذکر این عوارض و مضرات بوتاکس ممکن است بخواهید برای تصمیم گیری در مورد انجام این تزریق بیشتر فکر و مشورت کنید.

 

چه زمانی تزریق بوتاکس ایده ی خوبی خواهد بود

تزریق بوتاکس در علم پزشکی گاهی برای درمان سر درد های مزمن میگرنی، یا درمان بیماری bells palsy که نوعی فلج نا متقارن عضلات صورت را در پی دارد مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی نیز اسپاسم ها و گرفتگی های عضلانی را با تزریق بوتاکس درمان می کنند.

 

برای اجتناب از مضرات بوتاکس چه می توان کرد

بهترین راه اجتناب از مضرات بوتاکس به خصوص برای جوانان اجتناب از تزریق آن است. جوانتر ها باید با استفاده از عینگ آفتابی و کرم ضد آفتاب مناسب و هم چنین داشتن آرامش و تغذیه ی مناسب از شدت چروک های پوستی بکاهند.

در صورت تمایل به تزریق برای کاهش مضرات بوتاکس به متخصص مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x